-33 grader

Det är bara -33C här i Boden! ;) Inte så farligt va? Jag har promenerat till och från jobbet idag (10 minuter enkel väg) och det kändes faktiskt inte så kallt som det borde göra. Frös inte ens om ansiktet. Är det då man kan kalla sig riktig norrlänning? :D I morse då jag vaknade var det bara 14,2 grader inomhus, det var däremot ingen hit då man är nyvaken och frusen.
Jag har nästan slutat använda bilen också. Orkar aldrig starta den då det är så kallt. Och då jag behöver bil brukar jag låna mammas. ;) Har nog inte tankat min bil på en månad. Sparsam? Nä, för lat för att använda bilen. Benen bär mig bättre i kylan.

Gubbe: Herregud, idag fryser man.
Jag: Äh!! Men det är ju bara -33 grader!
Gubbe: Så det är nu man ska knäppa upp jackan?
Jag: Jo, precis. Inte är det så farligt kallt.


Jag ligger nu och ser "The Break-up" med syster. Hon bjussar på chips och dip, lyxigt va? :)
Ska hoppa under täcket nu för imorgon bär det av till jobbet igen. Och jag är trött som ett djur just nu!



Kommentarer

Här nedan kan du lämna din kommentar:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress:

Hemsida/Blogg:

Lämna din kommentar här:

RSS 2.0